Putus Sudah Kaseh Sayang (1971)


 Synopsis

Che' Rostam bekerja sebagai pengurus bank. Beliau mempunyai seorang isteri bernama Rosmah dan anak remaja lelaki bernama Rostam. Rosmah menghidap penyakit lumpuh dan cuma bergerak sekitar dalam rumah menggunakan kerusi roda. Rostam yang sering kesunyian menanggung siksa batin di rumah, sering menghadiri majlis-majlis yang dianjurkan oleh kawan-kawannya.

Sementara itu, anaknya Rosman pula sering membuang masa berlegar-legar di pusat hiburan terutama sekali di sebuah kedai minuman tempat Lisdar bekerja sebagai pelayan. Lisdar ialah seorang janda yang mempunyai seorang anak perempuan yang dipelihara oleh neneknya di kampung. Di tempat kerja Lisdar, ramai pengunjung yang meminatinya tetapi tidak dilayan termasuk Rosman.

Pada suatu malam, Rostam telah berkenalan dengan Lisdar di sebuah majlis jamuan rakannya. Oleh kerana terlalu banyak meminum minuman keras, Rostam telah mabuk dan Lisdar membawanya bermalam di rumah flatnya. Sementara itu Rosmah sungguh bimbang kerana Rostam tidak pernah tidak pulang atau bermalam di tempat lain selama 21 tahun mereka mendirikan rumah tangga. Keesokan harinya, apabila Rostam pulang dia telah berbohong dengan isterinya...

Putus Sudah Kaseh Sayang (1971)

[MEDIAFIRE 1]
[MEDIAFIRE 2]
.
.
.
.
.
.
.
.
.
OTHER MOVIES

2leep.com


LIKE MEDIAFIRE ALL MOVIES!

Labels: , , , ,



Leave A Comment: